#1 2010-06-10 18:26:13

 Michal

Moderator

2592494
Zarejestrowany: 2010-06-04
Posty: 32
Punktów :   

OGame

OGame – internetowa gra strategiczna; tzw. Massive Multiplayer Online Strategic Game – w skrócie MMOSG. Twórcą gry, istniejącej od 2003 roku, jest niemiecka firma Gameforge GmbH. Gra została przetłumaczona i uruchomiona także w innych krajach (m.in. w Polsce). Sama rejestracja jest darmowa, płatna natomiast jest antymateria która pozwala nam na zakup dodatkowych funkcji ułatwiających grę takich jak komandor i oficerowie. Polska edycja ruszyła 20 stycznia 2005 r., kiedy to powstało pierwsze universum. Co kilka tygodni powstają nowe universa których jest już 73. Od 18 sierpnia 2009  roku otwierane są universa z nazwami zamiast dotychczas tradycyjnego numerowania. Polska wersja gry funkcjonowała do 2010 pod patronatem portalu Onet.

Gra podzielona jest na osobne serwery, zwane universami (obecnie polska wersja OGame posiada 73). Universum jest osobnym wszechświatem  mieszczącym maksymalnie ponad 15 tysięcy graczy. Każde universum dzieli się na galaktyki, układy słoneczne i planety. Oprócz tych jednostek organizacji istnieją także niekiedy księżyce, które również można rozbudowywać. Powstają w wyniku nagromadzenia odpadków pozostałych po konfrontacji dużych flot. Za każde 100 000 latających surowców (30% metalu i kryształu zużytego na budowę zniszczonych w walce statków (na universum 39 i 40 także obrony)), szansa na powstanie księżyca wzrasta o 1%, jednak maksymalnie może być to 20%. Kolejne ataki są liczone oddzielnie. Procent szansy na powstanie księżyca można obliczyć ze wzoru : C = A  + B − (A * B) – Gdzie A, B, C to kolejno zapisane procentowe szanse na księżyc. Każdy wszechświat  dzieli się na 9 galaktyk, te na 499 układów słonecznych, w których może występować maksymalnie po 15 planet. Każda z planet w układzie różni się zarówno rozmiarem jak i temperaturą. Wielkość i temperatura każdej z nich jest ustalane na nowo, częściowo na podstawie losowych współczynników i położenia planety w układzie. Wartości te są losowane przy każdej próbie kolonizacji nowej planety. Gracze mogą posiadać jedną planetę matkę i maksymalnie osiem kolonii (razem dziewięć planet) w Universach 1-66. Na nowych uniwersach maksymalna ilość planet zależy od poziomu "Astrofizyki"

W wersji 0.78 twórcy gry dodali szesnastą lokację w każdym z układów nazwaną "Przestrzeń kosmiczna". Można tam wysłać ekspedycje.

Efekty ekspedycji:

    * Zdobycie surowców
    * Zdobycie statków
    * Zdobycie antymaterii
    * Znalezienie handlarza
    * Walka z piratami i obcymi
    * Opóźnienie w powrocie floty
    * Przyspieszenie powrotu floty
    * Utrata całej floty


Jubileuszowe 50 universum (uruchomione 4 stycznia 2007 r.) różni się od pozostałych dwukrotnie przyspieszoną rozgrywką, oraz większą ilością galaktyk (50), zrównoważoną mniejszą ilością układów słonecznych w każdej galaktyce (100). Wyjątkowe jest również universum oznaczone numerkiem 60 (otwarte 15 maja 2008 r.). Podobnie jak 50 universum, ma dwukrotnie zwiększoną szybkość, ale układ galaktyk i układów słonecznych nie różni się od pozostałych universów (9 galaktyk, a w każdej z nich 499 układów słonecznych). Dodatkową zmianą na tym universum jest zwiększenie powstającego pola zniszczeń po bitwach flot, z 30% do 60% (metalu i kryształu zużytych na budowę zniszczonych w walce statków)

18 sierpnia 2009 na uniwersum "Andromeda" wystartowała wersja 1.0 Redesign z nowym wyglądem i zmodyfikowanymi zasadami. Wygląd gry został całkowicie przeprojektowany. Zamiast badania "Technologia Ekspedycji" pojawiła się "Astrofizyka", która oprócz wykonywania ekspedycji pozwala na zwiększoną liczbę planet. Zmieniono także pojemność magazynu i właściwości planet. Oprócz tego dodany wiele drobnych ulepszeń (Przeglądanie wiadomości bez konieczności kasowania, czas przylotu floty itp.)

Głównym zadaniem jest kontrola nad jak największą częścią wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęp technologiczny, walka i układy z innymi graczami, oraz osiągnięcie jak najwyższego miejsca w rankingu najlepszych graczy danego universum.

W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie dziewięć planet, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce – metal, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując budynki na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obronne, bądź rozwijając technologie.

Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza wydobycie surowców. Każdy budynek wydobywający surowce zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne.

Od wersji 0.77b pojawił się czwarty surowiec: antymateria. Można go uzyskać dokonując płatności realnymi pieniędzmi lub znaleźć w przestrzeni kosmicznej. Jednakże szanse na znalezienie antymaterii są bardzo małe. Służy do aktywacji konta komandor oraz oficerów.

Najważniejszą cechą Ogame jest to że gra toczy się 24 godziny na dobę, także wtedy gdy gracz nie jest zalogowany. Tak więc atak może nastąpić w każdej chwili, nawet gdy gracz śpi, jest w szkole lub w pracy.

Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania (takiego jak ukończenie badania czy wybudowanie statku) zależy od stanu gospodarki gracza (istnieją budynki zwiększające szybkość pracy, np. fabryka robotów, czy fabryka nanitów). Czas potrzebny na wykonanie czynności jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.

Gra, w głównej mierze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy budynków, odkrywania technologii cywilnej oraz militarnej i budowy statków. Każda z tych sfer (w większości wypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.

W zakładce budynków wybiera się konstrukcje, które można wybudować lub rozbudowywać, co daje możliwość rozwoju kolejnych technologii (i zwiększenia tempa ich odkrywania), budowy nowych statków (i skrócenie czasu ich produkcji) i zwiększenia wydobycia surowców. Wszystkie budynki mają tzw. poziomy – budynek wyższego poziomu jest bardziej efektywny od budynku niższego poziomu, ale koszt i czas budowy następnego poziomu jest zawsze większy (poza kilkoma wyjątkami) dwukrotnie. Ponieważ planety mają ograniczoną liczbę tzw. „pól” (każdy poziom każdego budynku zajmuje jedno „pole”, budynki obronne nie zajmują miejsca na planecie – oprócz magazynów rakiet), istnieje możliwość burzenia budynków (po jednym poziomie), ale na to, podobnie jak na budowę, potrzeba czasu i surowców. W przypadku rozpoczęcia budowy (lub burzenia) reszta operacji w tej zakładce jest zablokowana do czasu jej ukończenia. Inny gracz nie może zniszczyć już wybudowanych budynków. Są też budynki, które przyśpieszają powstawanie innych, np. fabryka robotów i fabryka nanitów.

    * Kopalnia metalu - wydobywa metal. Ma największe wydobycie.
    * Kopalnia kryształu - wydobywa kryształ. Wydobycie na poziomie średnim.
    * Ekstraktor deuteru - wydobywa deuter. Zazwyczaj niskie wydobycie, ale to zależy od pozycji w układzie słonecznym.
    * Elektrownia słoneczna - dostarcza energię. Ilość zależy od pozycji w układzie słonecznym.
    * Elektrownia fuzyjna - dostarcza energię bez względu na pozycję, ale zmniejsza wydobycie deuteru.
    * Satelita słoneczny - tak naprawdę nie jest to budynek tylko statek, chociaż jest w tej zakładce razem z budynkami. Dostarcza energię zależnie od pozycji w układzie słonecznym.
    * Magazyn metalu - powiększa maksymalną ilość metalu którą można pomieścić na planecie.
    * Magazyn kryształu - powiększa maksymalną ilość kryształu którą można pomieścić na planecie.
    * Zbiornik deuteru - powiększa maksymalną ilość deuteru którą można pomieścić na planecie.

    * Fabryka robotów - zmniejsza czas budowy budynków.
    * Stocznia - służy do budowy statków.
    * Laboratorium badawcze - potrzebne do badania technologii, im wyższy poziom tym lepsze technologie są dostępne(o ile się spełni pozostałe wymagania)
    * Depozyt sojuszniczy - oferuje możliwość dostarczenia paliwa napędowego zaprzyjaźnionym flotom.
    * Silos rakietowy - magazyn dla rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet.
    * Fabryka nanitów - zmniejsza czas budowy budynków, statków i zabezpieczeń obronnych o połowę.
    * Terraformer - Przygotowuje niedostępne tereny pod zabudowę. Zbudowanego terraformera nie można zburzyć.

W zakładce badań można odkrywać lub rozwijać poznane już technologie – te umożliwią lepsze wykorzystanie energii, możliwość produkcji silniejszych statków oraz dostęp do większej ilości struktur budowlanych np. elektrownia fuzyjna ma następujące wymagania: ekstraktor deuteru na poziomie 5 i technologia energetyczna na poziomie 3. Zasady rozwoju technologii są analogiczne jak w przypadku budynków, z tym że badania nie zajmują „pól”, działają na wszystkich planetach (czyli nie trzeba odkrywać tych samych technologii na każdej planecie osobno) Do rozwijania nowych technologii potrzebne jest laboratorium badawcze. Do coraz nowszych technologii potrzebny jest wyższy poziom laboratorium badawczego. Wyższy poziom laboratorium nie tylko pozwala odkrywać nowe technologie, ale także zwiększa prędkość badania wszystkich technologii.

    * Technologia energetyczna - technologia energetyczna zajmuje się dalszym rozwojem energetycznych systemów mocy oraz sposobów magazynowania energii.
    * Technologia laserowa - Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation - wzmacnianie światła przez wmuszoną emisję promieniowania) wytwarza intensywny, wysokoenergetyczny, spójny promień świetlny. Te urządzenia znajdują zastosowania we wszystkich możliwych dziedzinach - od komputerów optycznych po ciężka broń laserową, która bez trudu przecina opancerzenie statków kosmicznych. Technologia laserowa tworzy podstawy do dalszych badań nad bardziej zaawansowanymi technologiami bojowymi.
    * Technologia jonowa - Rozwija skuteczność śmiertelnego promieniowania przyspieszonych jonów. Rozpędzone jony wyrządzają ogromne szkody obiektom, na które trafiają.
    * Technologia nadprzestrzenna - Przez połączenie 4-tego i 5-tego wymiaru jest teraz możliwe zbudowanie nowatorskiego napędu, który jest oszczędniejszy i wydajniejszy.
    * Technologia plazmowa - Dalszy etap rozwoju technologii jonowej, która nie przyspiesza już jonów, lecz wysoko energetyczną plazmę. Taka plazma posiada niszczycielską moc podczas atakowania wyznaczonych obiektów.

    * Kopalnia metalu - wydobywa metal. Ma największe wydobycie.
    * Kopalnia kryształu - wydobywa kryształ. Wydobycie na poziomie średnim.
    * Ekstraktor deuteru - wydobywa deuter. Zazwyczaj niskie wydobycie, ale to zależy od pozycji w układzie słonecznym.
    * Elektrownia słoneczna - dostarcza energię. Ilość zależy od pozycji w układzie słonecznym.
    * Elektrownia fuzyjna - dostarcza energię bez względu na pozycję, ale zmniejsza wydobycie deuteru.
    * Satelita słoneczny - tak naprawdę nie jest to budynek tylko statek, chociaż jest w tej zakładce razem z budynkami. Dostarcza energię zależnie od pozycji w układzie słonecznym.
    * Magazyn metalu - powiększa maksymalną ilość metalu którą można pomieścić na planecie.
    * Magazyn kryształu - powiększa maksymalną ilość kryształu którą można pomieścić na planecie.
    * Zbiornik deuteru - powiększa maksymalną ilość deuteru którą można pomieścić na planecie.


http://img811.imageshack.us/img811/6610/2428810061085933.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ninjanarutogra.pun.pl www.is03zut.pun.pl www.cheatyanglive.pun.pl www.vipshow.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl