Gladiatus to gra MMO stworzona przez niemiecką firmę komputerową Gameforge AG. Jest to gra przeglądarkowa nawiązująca fabułą do walk gladiatorów w czasach starożytności, ale z pewnymi elementami fantasy (harpie, cerbery, minotaury, smoki).
Rozgrywka [edytuj]
Gracz musi rozwijać swoją postać, żeby mógł osiągnąć nowy poziom. Do tego potrzebuje punktów doświadczenia, które zdobywa poprzez walki na arenie oraz wyprawy do znajdujących się poza miastem miejsc w danej krainie. W grze Gladiatus życie może spaść do 0% (1HP), ale mimo to nie można zostać zabitym. Potocznie nazywa się to wyzerowaniem.
Krainy [edytuj]
Italia:
- Mgielne Góry - Mroczne Lasy - Obóz Dzikusów - Obóz Bandytów - Prastara Świątynia - Port Piratów - Jaskinia Wilków
Afryka:
- Biały Olbrzym - Oaza Mesoai - Obóz Umpokty - Karawana - Świątynia Voodoo - Zaginiony Port - Jaskinia Krwi - Skoczek z Klifu - Most
Germania:
- Góry Koman - Zielony Las - Wioska Wandali - Obóz Teunotów - Jaskiniowa Świątynia - Przeklęta Wioska - Kopalnia - Wzgórze Śmierci
Miasto [edytuj]
* Praca - Tu można pracować, dzięki czemu zarabia się pieniądze i zdobywa punkty doświadczenia
* Arena - Tu można walczyć z innymi gladiatorami
* Tawerna - Tu można przyjmować zadania, za które gracz dostaje pieniądze punkty doświadczenia oraz często przedmioty
* Trening - Tu można trenować swoje statystyki
* Broń - Tu można kupić broń
* Pancerz - Tu można kupić uzbrojenie takie jak: hełm, tarcza i pancerz.
* Handlarz - Tu można kupić buty, rękawice i jedzenie
* Alchemik - Tutaj można kupić pierścienie, amulety, mechanizmy obronne i proszki, doładowujące daną statystykę na dany czas
* Jubiler - Tu można kupić rubiny, dzięki którym można m.in. wykupić funkcję "Centurion" na 14 dni (15 rubinów)) lub uaktywnić błogosławieństwa pomagające w grze
* Dom Aukcyjny - Tu można kupić przedmioty wystawione losowo przez system, poprzez licytacje
* Rynek - Tu można kupić przedmioty wystawione przez innych graczy oraz samodzielnie je wystawiać na sprzedaż
* Żołnierz - Tu można kupić kontrakty z najemnikami
Statystyki [edytuj]
* Siła - Zwiększa zadawane obrażenia i blok
* Władanie Bronią - Zwiększa procentowo szansę zadania ataku
* Zręczność - Zwiększa procentowo prawdopodobieństwo uniknięcia ataku
* Budowa Fizyczna - Zwiększa liczbę punktów życia gracza oraz ich szybszą regenerację
* Charyzma - Podwyższa procentowo szanse postaci na wykonanie podwójnego ataku
* Inteligencja - Zwiększa liczbę punktów życia, którymi może leczyć Medyk
* Obrażenia - Wartość, która oznacza, że podczas jednego ataku można odebrać przeciwnikowi np. od 98 do 118 punktów życia (losowo).
* Pancerz - Pancerz powoduje zmniejszenie obrażeń zadawanych postaci przez przeciwnika.
Oprócz zdobywania pieniędzy, punktów doświadczenia i sprzętu, m.in. dzięki wyprawom oraz zadaniom z Tawerny, gracz zdobywa:
* Honor - Liczba punktów honoru decyduje o pozycji gracza w rankingu.
Gildia [edytuj]
Ogólnie mówiąc, to miejsce w którym łączy się kilku graczy. Razem mogą wypowiadać wojny przeciwko innym gildiom i zbierać złoto, za które mogą rozbudowywać budynki gildii.
Offline